Twój koszyk (0)
2. Konfiguracja
5. Zamówienie
6. Płatność

Pomoc

Kontakt

 

Właścicielem serwisu internetowego świadczącego usługi druku na stronie www.foto-kurier.pl/druk jest firma Centrum Druku Foto Futura Artur Radecki (FUTURA), ul. Waszyngtona 32 lok. 7U, 15-305 Białystok. Produkty zamawiane przez serwis FUTURA realizowane są przez CENTRUM DRUKU FOTO FUTURA ARTUR RADECKI. 

W przypadku problemów technicznych lub pytań związanych z ofertą druku fotograficznego - zapraszamy do kontaktu:

e-mail: cd@futura.pl
tel.: 85 679 51 11

Technologia

Oferowane Państwu wydruki wykonywane są na urządzeniu Epson Stylus Pro 9900 Spectroproofer. Jest to najwyższej klasy druk atramentowy, w którym wykorzystywanych jest 11 atramentów pigmentowych Epson UltraChrome HDR poszerzających zakres tonalny druku.

Urządzenie oferuje rozdzielczość ponad 2880 dpi i trwałość druku 75 lat (kolor) do 100 lat (czarnobiały).

Szerokość druku to 110 cm.

Oferujemy szeroką gamę podłoży, począwszy od ekonomicznych papierów fotograficznych po najwyższej klasy podłoża artystyczne spełniające najwyższe światowe standardy jakości i trwałości.

Nasza oferta jest wzbogacona o laminaty oraz podklejenia usztywniające druk. Laminator, którym dysponujemy to najlepsze urządzenie do laminowania i usztywniania wydruków. Dzięki temu mamy możliwość właściwego zabezpieczenia wydruków przed uszkodzeniami mechanicznymi, brudem, wilgocią czy promieniowaniem UV.

Z naszych usług korzystają galerie sztuk, fotografowie, graficy, projektanci, studenci oraz firmy szkoleniowe.

Informacja o trwałości wydruków do pobrania w formacie PDF.

Jak przygotować plik

Monitor

Zacznijmy od przygotowania sprzętu do obróbki zdjęć, na którym pracujemy. Pierwszym, najistotniejszym jest odpowiednia kalibracja monitora. Polecane przez nas standardowe ustawienia parametrów monitora to: temperatura barwowa 5500 K (obróbka plików przeznaczonych do druku) do 6500 K (obróbka plików przeznaczonych do pokazywania na Internecie), współczynnik gamma 2,2, jasność ekranu 100 do 120 cd/m.kw.

Więcej o kalibracji monitora można przeczytać np. tutaj http://www.dfv.pl/szkolazaawansowanifoto.html?id=1170.

Zarządzanie barwą

Drukarka Epson Stylus Pro 9900 Spectroproofer obsługuje najszerszą dostępną w druku przestrzeń barwną Adobe RGB, dlatego najlepiej ją stosować, przygotowując pliki do druku. Jeżeli mamy taką możliwość fotografujmy zapisując pliki w Adobe RGB lub w formacie RAW, a następnie eksportujmy je do przestrzeni Adobe RGB. Pliki czarnobiałe najlepiej przygotować w przestrzeni barwnej Grey Gamma 2,2. Wydruki czarnobiałe wykonane przez nas na papierze Epson nie mają efektu metameryzmu (tzn. nie zmieniają koloru zależnie od oświetlenia).

Pamiętajmy jednak, że konwersja z profilu sRGB (używanego jako standard w internecie i w labach fotograficznych) do Adobe RGB nie poszerza przestrzeni kolorystycznej, może jedynie negatywnie wpłynąć na szczegóły i wierność kolorów względem oryginału. Wtedy lepiej przesłać plik w oryginalnej przestrzeni barwnej.

Ustalenie rozdzielczości

O wyglądzie wydruku końcowego decyduje również rozdzielczość pliku. Optymalną jakość osiągniemy, gdy przygotowany plik będzie w skali 1:1 (czyli jeżeli chcemy wydrukować zdjęcie w formacie np. 50x70 cm to takie powinny być rozmiary pliku), a jego rozdzielczość to 360 dpi optymalna dla drukarki, na której wykonujemy wydruki (jest to ułamkowa część rozdzielczości, z jaką drukuje głowica Epson 1440 DPI).

Pamiętajmy, że sztuczne powiększanie zdjęć orazwymuszone zwiększanie ilości pikseli nie poprawi jakości zdjęcia. 

W przypadku zbyt dużej kompresji pliku jpeg lub innych wad (np. zaszumienie, nieostrość, poruszone ujęcie, sztuczne lub nieumiejętne powiększenie rozdzielczości pliku) mimo spełnienia parametrów technicznych odnośnie rozdzielczości, plik może nie gwarantować najwyższej jakości druku.

Retusz drobnych usterek

Fotografii trzeba się naprawdę dobrze przyjrzeć (powiększając plik do 100% na monitorze) oraz poprawić wszelkie drobiazgi, jakie uda nam się zauważyć. W wielkim formacie mogą one bowiem okazać się dużymi i brzydkimi elementami zdjęcia, które od razu rzucają się w oczy i znacznie obniżają urodę obrazka oraz wpływają na wrażenie, jakie zrobi on na oglądających.

Do takich wad należą na przykład wszelkie niedoskonałości skóry czy przebarwienia na krawędziach. Dobrze jest też skontrolować histogram: zdjęcia, bez odpowiednio podkreślonego kontrastu, jako postery będą się wydawać jeszcze bardziej nieostre i nijakie.

Wyostrzanie

Ostatnią czynnością po przeskalowaniu zdjęcia powinno być jego wyostrzenie. Generalna reguła jest taka, że w wypadku dużych wydruków należy wyostrzać znacznie mocniej niż w wypadku małych, a gdy używamy papieru matowego – bardziej niż w przypadku zastosowania papieru błyszczącego. Wyostrzanie należy kontrolować, zawsze powiększając podgląd obrazka – do 100%. Tylko wtedy otrzymamy wiarygodny podgląd efektu, jaki uzyskamy na końcowym wydruku.

Typ pliku

Najwyższą jakość druku zapewnia zapis bezstratny tiff i takie pliki preferujemy. Pliki z kompresją jpg najbardziej popularne, powinny być zapisywane z jak najniższą kompresją (najwyższą jakością).